bok och biblioteks mässan dag 1 fredag

 
I fredags befann jag mig på bokmässan i Göteborg hela dagen i Ung Berättares monter. Var alltså där och jobbade. Som ni kanske vet så skrev jag en bok för tre är sen, när jag gick i åttan. Det var ett skolarbete med Ung Berättare vi gjorde i den årskursen. Efter att boken var skriven så fick jag bra kontakt med förlaget. Var med på massa olika mässor, möten och andra uppdrag. Vilket har vart så himla roligt! Jag tycker det är så spännande och roligt. 
Jag har deltagit på bokmässan i tre år nu och jobbat med Ung Berättare. Detta blev det tredje året. Det jag gör i montern är att försöka få folk intresserade och ge ut så mycket information som möjligt till så många som möjligt. Jag säljer även min bok även fast det inte är i största fokus för mig. Första året var det kul att få sålt böcker men nu tre år senare så tycker jag att bara delta räcker. Nu säljer jag hellre andras böcker för det finns så många barn som skrivit helt fantastiska böcker för Ung Berättare! 

Iår på bokmässan deltog jag bara i montern en dag. Dom tidigare åren har det vart mer men jag drar ner på det nu. Och en dag räcker verkligen för jag var totalt helt slut efter dom nästan nio timmarna jag stod där. När jag skulle åka hem så var jag rädd att somna medans jag gick. Men blir helt slut i huvudet av att stå där, med allt oväsen och alla människor. Samtidigt som man ska vara rakt fram, man ska se glad ut och vara trevlig mot alla samtidigt som man ska få fram så mycket information på så kort tid som möjligt. Men, kul är det!! 

Fick även se några kändisar även fast jag bara befann mig vid Ung Berättares monter. Vi hade turen att i montern bredvid så befann sig både Petter och Jonas Gardell faktiskt. Och vi fick även med oss Petter över till våran monter där han sa några ord och köpte några av barnens böcker. Fick även en signering i ev av mina egna! ;) Riktigt kul! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
slide show
RSS 2.0