light

Gammal bild. 
 
Börjar äntligen se lite ljus. Har nu bara ett prov och en uppsats kvar innan jag lämnar åreskurs två bakom mig. Kan andas bättre nu än i början av den här veckan och det är skönt. Men med slutet av ett läsår kommer slutbetyg. Och dom är inte alltid som man vill.. Blir lite ledsen på lärare som säger under läsårets gång vad man kan tyckas ha för betyg och sen när man äntligen ska få reda på slutbetyget så är det långt under? 
Mest missnöjd är jag med engelskan. Kommit mycket tårar idag och känslan av att vara världelös sitter starkt i mig idag. Starkare än vanligt. Att ett enda delprov, några få ord kan ta en från godkänt till världelöst underkänt på bara ett kick. Hatar det. Och skolan hatar tydligen mig. 

Men! Resten av dagen ska jag inte tänka på skola! Inte för ett tag iallafall, får nog plugga lite i kväll men innan dess ska jag ta det fruktansvärt lugnt. Ska ta en lång promenad som jag inte kunnat göra på flera veckor, laga middag som jag inte hunnit den här veckan och kolla på någon film. 
Det ska jag bannemig göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
slide show
RSS 2.0