läkarens besked knäckte mig.

Bilder från mina två tumblr's. Ni hittar dom HÄR och HÄR

Hej. Vart en lite jobbig dag idag. Var på Vårdcentralen i förmiddags för att träffa en doktor. Han skulle få kolla på mitt knä som krånglat väldigt länge, men det skulle förmodligen gå över av sig självt så det var bra nyheter. Sen kollade han även på min akne och mina finnar. Vilket bidrog med dåligare nyheter kan man säga. Hans besked var att jag ska gå utan smink i åtta veckor. Det är totalt omöjligt kan jag säga.. Isåfall kommer det bli åtta veckor, instängd på mitt rum. För jag vill inte visa mig för någon utan smink. Jag mår dåligt när jag ens ser mig själv i spegeln utan smink och vill helst inte ens visa mig för min egen familj och mina närmsta vänner utan smink. Ni fårstår nog hur svårt jag tycker att detta är.. 
Hans besked krossade mig kan man säga. Jag kommer aldrig kunna gå utan smink i åtta veckor. Jag kan försöka dra ner på det, aldrig ha smink hemma och försöka leva med att i vissa situationer gå utan smink. Men jag kommer aldrig att klara en vardag helt utan smink! Jag vill ju kunna gå utanför dörren och känna att jag vill möta människor. För utan smink så vill jag inte det. Det ända jag tänker på det är folks blickar mot mitt ansikte. Och det är ingen vardag jag vill leva i. Jag vill leva i en vardag då jag kan möta folk med ett leende. Utan att tänka på att mitt ansikte är fullt med ärr och finnar. 

Ni kanske tycker att jag låter så sjukt löjlig. Löjlig att jag inte kan gå utan smink. Men, hade jag inte haft dessa problem så hade jag nog aldrig haft smink. För jag använder inte smink för att jag tycker det är roligt. Jag anväder det för jag ser ingen annan utväg. 

Nej nu ska jag inte skriva mer om detta idag. Ska nog snart åka till Grebbestad med Jenny, känner mig egentligen inte helt på topp men det vär längesen jag träffade Jenny och skulle nog behöva träffa henne min kära vän ♥

Kommentarer
Postat av: Sonja

Förstår hur du känner dig med aknen och allt!
Jag har också urkass hy, men en grej som verkligen verkligen har hjälpt mig och förbättrat min hy är Eucerin dermo purifyer! finns att köpa på apoteket, svider kanske lite i plånboken men det är det värt!
kanske värt att testa för dig med?
jag använder dem 3 första till vänster och sen den 5:e från vänster efteråt. http://www.erk-erk.com/blog//2011/11/erk-erk-eucerin-dermo-set1.jpg


Använder du det morgon och kväll och går utan smink + låter solen komma åt ansiktet så kanske det gör skillnad för dig också, mina finnar är nästan borta allihopa tack vare detta :)

Svar: Åh tack så mycket för den här peppande kommentaren! Ska snarast gå till apoteket och kolla upp detta, verkar som du vet din sak och att jag kan lita på dig :) Tack igen!
fanny älgemon

2013-06-17 @ 18:40:36
Postat av: isa

Känner verkligen igen mig utav det du skrev, jag ska åka bort och bo med mina kompisar och då måste jag sova utan smink och jag är så nervös. Som du skrev jag vill helst inte visa mig utan smink, nu när det är sommar vill man ju kunna doppa sig i vattnet, och inte behöva komma på någon lögn som ' jag vill inte att mitt hår ska bli blött' bara för att man inte vill visa sig utan smink, innan man ska åka iväg för att bada så sitter man mot en vägg helt tårögd i ögonen eftersom man vill kunna doppa sig helt i vattnet och få ett sånt där gulligt solbränt ansikte, fast sen ser man att man är helt röd i ansiktet, och då känner man att man måste slänga på sig smink...hoppas det går bra för dig :)

Svar: Håller helt med dig! Detta är verkligen något av det svåraste och mest smärtsamma jag gjort! Dom senaste 3 veckorna har jag bara använt smink ett fåtal gånger, som på midsommar och någon annan fest. Övriga dagar tvingar jag mig själv att gå utan. Men det är så svårt!! Man vill inte att folk ska se en, man tackar nej när kompisar vill träffas och man får börja sitta själv hemma, för att man inte vill träffa andra. Det är helt fruktansvärt!! Men jag tycker att du ska uppsöka hjälp för dina ansikts-problem. Antingen en läkare eller fråga om hjälp där du köper ditt smink för exempel. Det finns många som kan hjälpa dig till en bättre framtid!
Massa kramar
fanny älgemon

2013-07-08 @ 18:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
slide show
RSS 2.0