trip in paradise

 
 

Nu är jag hemma igen! Kom hem igår kväll men hann då tyvärr inte uppdatera eftersom att jag åkte till en vän och sov över efter all packning var uppe osv. Men ja, skönt att vara hemma är det. Även fast resan var heelt magisk!! 
Vi bodde i en liten timmer-stuga med gräs på tacket och helt inredd i massivt trä, hela stugan luktade timmer. ni ser kvällsutsikten från stugan på bild 5.
Hela resan har vart helt fantastisk! Jag har aldrig känt mig så nära naturen, så nära jorden, som dessa dagar. På bilderna ovan ser ni lite av allt det så mäktiga landskapet. Men tro mig, det är inget jämfört med att vara där på riktigt, att se alla höga berg, känna på den svnilande utsikten och nästan tappa andan när man åker omkring i djupa dalar, höga berg, åka i sick-sack ner och sedan samma slingriga väg upp, skymta mäktiga vattenfall tusen meter ofanför, de turkosa sjöarna, känner på tio tusentals år gamal glaciär, åka rakt igenom berg i tunnlar på 5 km och känna en liten oro över att ha ett helt berg över sig, tro att man ska frysa ihjäl nästan 2000 meter ovanför havet med en skinnjacka och ballerina och föreställa sig vintrarna, åka omkring på fjäll där snö-stolparna är tre meter höga och veta att snö-täcket på vintern är tjockare än så,  känslan av att vara så liten och begravas i världen och av naturen är enorm! Helt sjukt. 
Jag visste inte att världen kunde vara SÅ fantastisk. Man har ju sett bilder, kollat på filmer, men det var inget jämfört med att vara där och slukas av den ofattbara naturen. Helt jävla obeskrivligt! Om ni inte märker det, så är jag helt totalt såld. Och det är riktigt värt att ta sig dit själv och uppleva, ni kommer absolut inte ångra er. Det kan jag garantera. 

Fler bilder kommer komma upp här från resan, har tagit så fruktansvärt mycket bilder!
Kommer även börja uppdatera tätare nu, så då kan även ni börja kicka in oftare :) Ha det Bra tills dess, kramar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
slide show
RSS 2.0