idag är dagen

Bilderna tagna under juldagarna på Älgemon när snön var som allra vakrast.
Åh saknar snön :( De var så fint vid juldagarna.. Nu är det flera plusgrader och snö är bara nånting som kan synas längst ner i något dike. Jag hoppas verkligen minusgraderna kommer tillbaka nu! Så man kan se nånting fint och glittrande utanför fönstret och även komma ut i skidspåren! Det är på tiden nu... 

Ja idag är dagen! Dagen som jag flyttar hemmifrån. Eller ja jag ska sova första natten i lägenheten så jag räknar denna dag som min flytta-hemmifrån-dag. Det känns konstigt men väldigt kul! Det ska bli skönt att få sköta mig själv helt och hållet. Lägenheten är MIN och ingen annans. Det är jag som bestämmer och ingen annan. Jag är peppad över min nya vardag! Jag och familjen var i Uddevalla hela dagen igår. Vi sprang runt som galningar på Torp för att shoppa in allting som behövdes. Det slutade med att de inte gick in en enda påse till i bilen. Och jag skämtar inte! Bilen var proppad till brädden verkligen. Men när vi hade fått allting till lägenheten, packat upp, monterat ihop nya möbler och ställt dom på plats så ser det bra ut! Det börjar lika lägenheten jag vill ha :) Den är inte klar än, men vi får fixa lite då och då. Men nu är den bebolig iallafall. Grymt! 

Det tråkigaste är ju såklart att inte mamma kommer kunna få se hur det kommer bli i lägenheten framöver. Men hon fick se den igår iallafall. Och jag fick hjälp av henne med allt de hon kunde göra och hann, innan vi lämnade henne på sjukhuset... Så nu ligger hon på Uddevalla sjukhus. Hon opererades i morse halv åtta. Och jag vet inte om hon förtfarande ligger i sömn eller om hon vaknat upp. Jag vet iallafall att operationen var svår och tog lång tid. Men hon hade turen sm fick den bästa doktorn på sjukhuset. Han är känd för hur duktig han är och jag känner mig lugn med det. Så jag vet att operationen gick bra, men man kan ju inte undvika att oroa sig... Men jag ska iallafall försöka komma och hälsa på henne imorgon efter skolan. 

Nej nu kan jag inte skriva längre! Var det inte jag som skrev att jag skulle lägga fukus på många bilder och lite text, haha gick ju bra... 
Men nu tror jag inte jag kommer kunna skriva på några dagar. Har inget internet i lägenheten än. Men jag kan ju försöka slänga in något från skolan! 

Ha det jätte bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
slide show
RSS 2.0