just be the song

Bild på mig och mina fina vän Jenny.
 

Nu var den slut! Denna långa och sega vecka! Skönt. Nu väntar en veckas ledighet som inte kunde kommit mer lämpligt. Den här dagen har vart riktigt lång och jag är så trött nu. Ska bli så skönt att vira täcket om sig och bara somna här i min egen säng i Bullaren bland min familj. 
Idag var det FN rollspelet i skolan som jag nämnt. Började med en säkert mer än en timmes lång föreläsning om FN och sen fortsatte dan med vårat rollspel i form av ett FN-möte i frågan om Syrien. Och hela klassen tog det verkligen på blodigt allvar! Vi disskuterade, ifrågasatte och utfrågade varandra brutalt. Det blev riktigt heta disskutioner under dagen och vissa blev man faktiskt lite rädda för! Och jag som hatar när folk är arga på varandra tyckte inte riktigt om just den biten av förhandlingen. Det värsta var ju att förhandlingen och ifrågasättningarna och dom arga minerna även följde med ut på raster och lunch bland annat. Ännu jobbigare! 
Men själva mötet tycker jag att klassen skötta super snyggt och väldigt formellt. 
Men dagen tog på mina krafter! Och efter den långa hemfärden med tåg och buss också på de så var man slut. Så jag åkte hem till Jenny (inte hon på bilden oven) och tog det väldigt lugnt i soffan med Frida och Mathilda med. Bra avslut på en jobbig vecka! 

Nu blir det sängen för min del och imorgon väntar en underbar sovmorgon förljt av, ingenting skulle jag tro. En tom dag helt enkelt, kan ana att lovet kommer ha många såna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
slide show
RSS 2.0