idag är det en dag som är min, som jag delar med alla andra som heter Fanny

Me by me
Nu är det lördag, en lördag som spenteras i sängen och sen övergår till soffan och film. Det enda rätta. Ute är det kallt och nästan 40 cm snö, känns som att åka till fjällen när jag kom hem igår. Snö överallt!? Inne i stan är det ingen snö alls, där har det regnat hela veckan, medans det har bildats ett fint och kalls vinterlandskap här hemma. Men jag har inte tagit mig tid att gå ut, trivs bättre under en filt här inne. 
Ikväll vänta inget särsklit tror jag, god middag och sen tv-tittande med familjen, om inget annat dyker upp. Och vem vet, jag kanske får en namnsdags tårta? För idag är det den 9.de februari och enligt kallender är det Fannys dag. Alltså min, och alla andra med samma namn. Idag är det även 116 år sedan min gamel farmor föddes och 16 år sedan jag döptes, till just Fanny Elin Olsson som jag hette mina första år på jorden, sen uppdaterade jag vid 6 års ålder till Älgemon som efternamn. Unikt och fint. 

Ha en bra dag och 9.de fabruari.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
slide show
RSS 2.0