skogs äventyr i naturreservatet paradiset

 
 
 Var ute på lite foto äventyr i skogen nu i förmiddags. Sov på Älgemon inatt och åkte hem med mamma vid nio i morse. Och jag blev så sugen på att gå och fota. 
I våras gick jag med mamma och pappa till ett naturreservat område en bit från där jag bor, stället kallas paradiset. Men det var tidigt på våren då träden var bladlösa och det var mest grått.. Men jag såg ju hur fin naturen var! Eftersom att det är naturreservat så lever ju skogen som den vill. Ingen rör den. Och det tycker jag är så vackert! När olika slags träd växer på samma ställe, och vissa träd är jätte gamla och stora. Eftersom inte hugger ner dom och inte heller planterar nya i prydliga rader. Nej här lever naturen fritt. Det är den absolut finaste naturen. 
Så ända sen vi var där i våras så har jag velat gå dit när det är sommar, grönt ocg fint. Så idag tog jag mig friheten och gick dit och njöt några timmar! Helt underbart. 
Ska även gå hit i höst också när alla fina höst färger kommer, kommer nog vara magiskt fint så ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
slide show
RSS 2.0