Fy vilken natt.

Skrev jätte långt förut om vad som hänt, men de kom visst inte med i inlägget. Så jag skriver de igen. 
Jag skulle ju sova hos farmor inatt på Östad, så jag satt hemma hos henne igår och kollade på tv tills typ elva då Kerstin ringde till mig och jag gick ner till Daniel där de var lite folk. Hade de kul och bra med dom! Musik, dans, skratt och öl. Och så fortsatte de tills typ fyra då en av killarna sa att han skulle köra hem till Tanum med hans bil. Vilket vi sa att han verkligen inte skulle göra så som han var! (inte nykter) Alla sa att han inte skulle köra. Men, han satte sig ändå i bilen även fast vi alla varnat honom. Men han kom inte så långt, han kom till första korsningen då han typ körde ner i diket och voltade över på taket och snurrade runt på vägen innan han hamnade i diket med bilen upp och ner. En av killarna som var kvar uppe hörde kraschen och att de började tuta konstant, så han kutade ner och fick se bilen och i bilen låg killen, men båda benen ut genom fram-rutan och var hela klämda, och killen skrek. 
Vi andra sprang ner strax efter och får även vi se detta, alla är i lite panik och vet inte riktigt vad vi ska göra. Men vi ringde räddningstjänsten och sen var de några som satt och försökte lugna killen i bilen, och pratade med honom så han inte försvann. Så vi stod och vantade på räddningstjänsten vilket kändes som en evighet! Men när dom väl hade kommit så klippte dom bort båda dörrarna och försökte få ut honom, men de tog ett bra tag för dom stod typ bara och kollade på honom och visste inte hur dom skulle göra för att få ut honom. De var ambulans, brankår och polis på plats. Vi fick också prata med några och svara på frågor rån ploisen osv. 
Jag vet inte hur mycket klockan var när dom tillslut fick ut honom men efter att han kommit ur bilen och in i ambulansen så gick vi tillbaka till Danne, väldigt omskakande allihopa. Men vi gick iallafall och la oss allihopa, gick väll inte så bra att somna men jag lyckades iallafall. Och sov till tio då farmor ringde och ville att jag skulle gå till henne för att mamma och pappa skulle komma och hämta oss. Så jag åkte hem och har sovit tills nu före maten, man jag är fortfarande helt slut och trött i hela kroppen... 
De var den värsta natten eller morgonen jag vart med om på väldigt länge! Och de var de nog för oss alla.

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
slide show
RSS 2.0