film: adrift

Nu är klokan halv tolv och jag ska göra mig iordning för läggdax! Skulle vela äta nåt för jag är sjukt hungrig.. Vet dock inte om jag orkar de, kanske en skorpa eller nåt sånt litet?
Precis kollat klart på en film, Adrift hette den. Handlade om 5 vänner som tappat kontakten lite och ska ses igen för att en av dom fyller år. Dom åker ut med en lyx båt som en av dom "äger", en segelbåt. Killen som ägde båten hade med sig en tjej och två i gänget hade fått en liten dotter. Tjejen som hade fått barn var väldigt vatten rädd!! Och när alla skulle hoppa i och bada stannade hon på båten med hennes dotter. Men en av killarna skulle skojja lite med henne så han bar upp henne och hoppade i vattnet med henne. Tjejen svimmar då av och hamnar i chock i vattnet. (hon har flytväst så hon drunknar inte) Killen som hoppade med henne ner i vattnet blir helt paff och förstod inte att de vra så farligt.. När dom sen ska få upp tjejen på båten igen så hittar dom ingen stege? Det visar sig att killen som hade båtan inte hade någon koll på de.. Det fanns alltså ingen stege. Sidorna på båten var så höga att man inte kunde hoppa upp.. Man kunde alltså inte ta sig upp på båtan på NÅGOT vis. Dom var då sex personer i vattnet vid en båt men kan inte komma ombord på utan stege.. 
I massa försöka att ta sig upp så lyckas dom inte.. Och till slut är de bara två personer kvar av dom sex som det var från början. 
Filmen är lite seg i början men den är sjukt jävla stark i slutet! Jag började iallafall att gråta..!

En värld film enligt mig.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
slide show
RSS 2.0