Ett dubbel inlägg





Ja nu kommer inlägget om VAD jag gjorde i tisdags :) 
Jag var i Uddevalla, på Sinclair skolan där dom har främst estetiska linjer som bild, dans, musik, media och teater. Och jag har ju sökt teater på den skolan som mitt första val, och media som andra. Med andra ord är jag säker på att det är skolan jag vill gå på! Så i tisdags så skulle jag in på antagningstest till teatern. Ni har ju sett texten jag valde av dom 8 utvalda och det gick bra när jag visade upp den. Tappade bort mig helt en gång men de gick bra ändå! :) Sen läste jag dikten om existentiella frågor och den ena av dom två som satt där sa faktiskt att hon blev rörd! Ett bra betyg tycker jag.. ;) Och det var själva "provet" .
Före provet som man gjorde en och en så var vi en grupp på sex niondeklassare som har sökt till teater och var på testet i tisdags. Det var vi sex plus tre elever från ettan och två teater lärare. Vi gjorde massa övningar och de var riktigt kul! :) Först värmde vi upp ett tag, körde nån lek, sträckte ut heela kroppen och sen körde vi följa jhon ;D haha annorlunda men sjukt kul! Är alla teater lektioner så så blir tre år där inga problem ALLS! Efter de så skulle vi göra en övning, tre och tre. En lärare gick till varje grupp och sa ett ord, som vi skulle sedan visa upp i form av en staty, alltså att vi skulle stå helt stilla. Min grupp fick hat! Och vi visa upp de på ett bra sett. 
Det var väl de vi gjorde! :) Var super kul! 
Och jag trivs as bra på själva skolan Sinclair med! På andra skolor i Uddevlla, tex en som heter Agneberg så har dom flesta märkes kläder och man är fin klädd typ, på Sinclar kan man se ut PRECIS hur som helst! Vissa är jätte fjortisar, andra ser ut som skoggs-mullar, alla har en egen stil och det är coolt! Jag gillar det verkligen. En jätte mysig skola som jag kommer trivas super bra i! :) 

Efter vi vart på intagningen så åkte jag, Maria och Lisa till Torp köpcentrum och shoppade i några timmar :) Något som följde med hem var grejerna på bilderna överst. En vår jacka från H&M 399 kr, örgängen från Gina Tricot 59 kr och ett linne från Carlings 149 kr. 

Sista bilden är från google! Kanske är en teater från Sinclair :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
slide show
RSS 2.0