kan inte alla djur låta mig va ifred!?

Haha ja rubriken får tala över inlägget. Kan verkligen inte bjuren låta mig vara ifred och springa ute på kvällarna ifred?! Var ute nu på en runda och de första jag ser när jag kommer ut på vägen är en grävling, jag kan stå ut med många djur. Men jag gillar verkligen, verkligen inte grävlingar! Så jag fick springa åt andra hållet för att undviga ett otrevligt möte. Sen såg jag ett rådjur som stod och glodde på mig, dom brukar ju liksom springa för livet när dom ser att någon går på vägen! Men icke. De bara stod där och gav mig en mördarblick.. Sen kom det en stor älg över vägen som ställde sig en bit från vägkanten och även den stod och verkligen glodde på mig utan att röra sig ur fläcken, otrevligt! Sen såg jag två redjur till skutta över vägen och sen även två älgar till, dom sprang rakti in i skogen brevid vägen framför mig och jag ville verligen inte gå förbi där och riskera kanske en arg älg-ko springa rakt in i mig, haha :( Men jag tog mig tillslut förbi!! 
Kan dom inte låta mig springa ifred!? Haha. Har inget emot djur i naturen så, men dom är som sagt vilda och är man ensam på en liten väg kan de bli lite otrevligt tycker jag. Jag har verkligen respekt för dom! Vill helst inte ha närkontakt av ett vilt levande djur, dött går väll bra haha. Men levande är jag mer feg för!

Nu ska de bli skönt med en dusch och sen lägga sig i sängen och kolla på en film innan läggdax. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
slide show
RSS 2.0