det underbara med motion

Kom precis ur duschen efter en uppfriskande och urpumppande springtur, bara jag som älskar att gå in i duschen när man är helt dyngsur av svett, när man känner att varje kroppsdel är som spagetti och bara känna att, nu har jag vart duktig!! Nu är jag värld en go dusch och en skön säng? Haha jag älskar känslan! Jag älskar att gå ut och springa häcken av mig och inte pusta ut förens man kommit fram till ytterdörren och ska strecha, köra ur absolut alla krafter man har! De mest underbara är att verkligen kuta dom sista hundra meterna och ha framför sig att efter detta behöver jag inte röra mig alls mer! Efter detta är jag värld att ta de lugnt och känna att jag ÄR värld de. Guud jag älskar den kännslan! Samma när man springer och springer i samma tempo tills man inte tänker på att man springer längre och känner att man kan springa sähär hur långt och länge som helst, underbar känsla. Men jag brukar nästan aldrig springa hela sträckan som jag är ute på. Jag brukar ta en sträcka på fem km eller mer, kanske nån stäcka är fyra. Men de är ytterst få gånger som jag sprungit hela stäckan utan stopp. Jag varierar alltid mellan att gå och springa. Föst går jag en bit, sen springer jag en bit också fortsätter så. Jag känner inget jätte behov av att springa hela sträckan jag är ute på. Variera lite med att gå. Går gör att man kan ta en längre stäcka och jag gillar långa sträckor. Den bästa sträckan eller rundan jag vet är på 8 km lång, jag springer lååångt ifrån hela den när jag ger mig på den. Det är lika mycket promenad som springning eller jogging under tiden. 
Ska kanske tillägga att allt detta inte går att uppleva utan musik, springa utan musik är som att kolla på film utan ljud och undertext typ. De funkar verkligen inte. Utan musik med fart i så går de inte att springa! De går att gå med lugn musik, men inte springa! 
Så! På med spring skorna, sätt på musiken med fart i och UT! Ut och spring och rör på er! Eller ni behöver ju inte springa, bara ni kommer ut och rör på er, en lugn promenad är också nåt at de bästa jag vet! Det allra viktigaste är att man är ute, andas frisk luft och rör på sig lite. När jag inte har fullspäckat shema eller annat som stör så försöker jag alltid komma ut varranan dag i regel, vissa perioder funkar de jätte bra väldigt länge. Andra perioder funkar de verkligen inte alls och jag har inte lust över huvud taget! Dom perioderna kan de bli en - två gånger i veckan. (ibland inte ens de) Men de är alltid nått! Och de känns ju så underbart när man är färdig och man somnar så himla skönt sen :)

Här är en bild på mig från förut men spring kläderna på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
slide show
RSS 2.0