what is music? they are my music!







Ja ni ser alldeles rätt! Detta är Rebecca och Fiona! Dom två tjejerna som bokstavligen rockade min värld! Dom ändrade hela min musik, hela mitt sätt att vara med musiken, lyssna på musiken, ta del av musiken! Hela min fucking musik smak! Dom visade mig vägen till den fantastiska house musiken, deras musik! Deras sätt att leva, deras sätt att vara, som människa coh vara mot världen! Att inte bry sig om någon annan och säga fett i var och varannan mening. Friheten att kunna ta på sig VAD som helst, med ett stort FETT som attityd. Gör att jag inspierars och längtar efter lust DE livet. 
Jag hittade deras dokumentär i SVT när den kom 2010 och kunde inte sluta kolla på dom 12 avsnitten. Och när jag hade kollat igenom dom alla, kollade jag igenom dom igen! Och igen! Jag följde deras blogg, jag la till alla låter jag kunde hitta som var med i serien och på deras blogg, och sen alla andra låtar som påminde om dom! Och sen var den house stilen även i min värld! Och den levar kvar, de kommer nya låtar och dom gamla spelas fortfaranade om och om igen.

Rebecca & Fiona inspirerar mig fortfarande! Och jag älskar fortfarande house musiken! Jag lyssnar hellre på remixarna gjorda av tex Adrian Lyx än att lyssna på orginalet och låterna som alltid går hem är låtarna av tex Dada Life, Maskinen, Marcus Price & Carli, CFCF, Kleerup, Ladytron, Klaas OCH SÅ VIDAREEEE! 

Ni förändrade min syn till musiken! Rebecca och Fiona


Kommentarer
Postat av: Johanna

De är så jävla bra! punkt slut..

2012-04-18 @ 17:54:52
URL: http://www.datingsidor.me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
slide show
RSS 2.0