Den här helgen bjöd på mycket! Kul och mindre roligt.

På Kina resturangen påväg mot Moa

Sista biten till Mora åkte jag med Richard och hans bror Robert 

När vi var i Långberget så ringde en kille till pappa från Mora Tidning och hade sett att de var ett antal personer med efternamn Älgemon som var anmälda till kortvasan. Jag, Albin, pappa och farfar då. Och vi är ju tre generationer! Så Mora Tidning ville skriva om oss i deras tidningen nu när kortvasan var, så när vi var på Långberget tog vi ett kort på oss och skickade in :) Och här är tidingen! ↓

Här är starten för start-led 7 som jag startade i! Jag själv kom inte med på kortet, för Anita såg mig inte men farfar, Albin och pappa fick hon med ;) 

Detta är precis innan kontrollen Hökbert där Anita stod brevid spåret som en egen liten kontroll, hon står där varje år och de är skönt! Får lite coola och sånt. Där har jag åkt ca en mil och är helt slut!! Första milen var den
absolut västa milen jag någonsin åkt på skidor!! 

Haha på kvällen efter, ser ju riktigt pigg ut....?

Här kommer 1.an och 2.an i årets tjejvasa! jag, Albin och pappa åkte in till Mora och fick se när dom kom in i mål. Dom åkte ju VÄLDIGT fort så fick inget vidare kort men. 

Haha ja här sitter jag på läktaren och fryser häcken av mig.. Orkade inte stå på mina ben, hade riktigt jävla ont!!

Här ser ni pris-pallen! Brons, silver och guld i mitten


Åh ja nu är jag äntligen hemma!! Helgen har ju vart rolig, emellanåt! Men fyfan för fredagen och värken efter den.. 
Åkte ju kortvasan då i fredags och det gick förjävligt! Kort sagt. Ser inget mer possetivt med den dan mer än att jag faktiskt kom i mål! Haha.. Asså jag var sjukt trött redan innan, mest pga att jag hade min "tjej-period-en-gång-i-månaden" haha om ni fattar ;) Och då blir jag alltid sjukt trött och inte minst grinig! jag var inte LITE grinig den dan kan jag ju säga!! Förbannad typ hela tiden.. Gjorde ingenting bättre! A också var jag väldigt trött delas av de. Och ja när jag började åka hade jag fantastiskt glid! gled förbi väldigt många där i början! Men ja de var ju is i spåren också, dom var jätte isiga! Ja de gick ju bättre nerför än uppför om man säger så.. Jag kom ju knappt uppför! Det var nog där jag fick sträckningen i låret tror jag.. Bland alla bakglid i uppförs-backarna.. Sen så försvann spåren?! Det fanns inge spår!? Men gick fram med skidorna för några spår fanns inte att åka i. Det var sjukt jävla jobbigt och jag som inte hadde något fästa gav upp direkt och fick tag på en vallar-kille som fick ta på fäst-valla. Och då hade jag inte glid alls.. Jag hackade mig fram i spåren och var sjukr förbannad! Det gick ju inte!? Såg alla höga nummer passera, liksom pappa och Albin också gjorde.. Hatar min bror rätt ofta för att han ska vara bättre än mig på allt som sporter heter! Speciellt skidor.. FAN! Men jag till slut så kom jag till Hökberg där Anita väntade, jag var sjukt trött och sjukt förbannad. Men efter Hökberg blev de faktiskt bättre. Spåren blev bättre men jag hade tappat så mycket tid och var så trött så dom två sista milen blev ju inte direkt njutnings fulla.. Jag hade sjukt ont i ena låret och och klämda tår och skoskav.. Vilken höjadre!? Fyfan..

Till slut kom jag i mål! Vill inte ens nämna tiden.... Var väldigt trött och hade väldigt ont! Kom till slut till bilen och vi åkte till stugan. Asså jag hade väldigt ont i benen, men de brukar man ju ha? Det man inte brukar ha är lika ont om inte värre under dagen därpå!? För hela lördagen haltade jag omkring i Mora och visste ibland inta vart jag skulle ta vägen! Hade sjukt ont! Speciellt i vänstra låret, så jag har förmodligen en sträckning. Men det var ju inte bara smärta i låret jag upplevde i lördags! Såg ju även eliten åka i mål Vilket var väldigt kul :) Susanne Nyström kom ju etta :) hennes femte guld i tjejvasan iår! Såg även prisutdelningen senare under dagen. 
Anita, min farfars fru åkte ju också tjejvasan i lördags, så vi åkte hem till stugan när hon hade kommit i mål :)
Sen senare på kvällen blev de pizza i resturangen med några andra Bullingar :) 

Och idag! Så har jag bara luggit i bilen och tagit de sjukt lugnt! Kom hem vid typ tre :) 


Nu sitter jag, på mitt rum, i min fotölj och tar de jäkligt lugnt och pratar i skype med Amanda! ska lägga mig tidigt ikväll så jag orkar morgondagen över huvud tagat, väldigt trött och förkylningen håller på att blomma ut väldigt nu.. Super!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
slide show
RSS 2.0