när alla mänskliga problem glömms för en stund



Imorgon är de skola och nya tag, skulle velat ha en vecka till med utvilning asså! Inte direkt uppvilnings helg de har blivit.. ;) Men jag har inget annat val än att gå till skolan, även om jag inte alls vill. 

Kollade på ett inlägg från den här om människor som skrivit när dom upplever att som känner sig som "mest levande" 

En som skrivit skrev bland annat såhär: När jag går hem på kvällen och tittar upp på en stjärnklar himmel.
Det pirrar till i hela kroppen och jag vet att alla mina nära och kära finns under samma fantastiska himmel.

Jag kan ju säga när jag känner mig som mest levande. Det är när jag är på Älgemon, en sommar kväll. Älgemon med de ensamna huset, den gröna skogen och sjön som är alldeles stilla och spegelblank. Man sitter på de lilla tvätt berget och ser hur solen sakta försvinner ner bland gran-topparna och förgar hela himelen och vattnet i en alldeles varm gul, röd, orange färg. Man sitter och bara är. Man bara är där! Kanske tar av sig kläderna och sakta går ner i vattnet och nästan ljudlöst doppar sig, simmar runt i de tysta vattnet och bara hör ens egna simtag lätt gluckande mot vattenytan. 
Då! Då förfinner alla problem i hela världen, det är som om hela varlden försvinner och jag befinner mig i något helt annat! Något fantastiskt.  
Jag kan ju säga när jag känner mig som mest levande. Det är när jag är på Älgemon, en sommar kväll. Älgemon med de ensamna huset, dom gröna skogen och sjön som är alldeles stilla och spegelblank. Man sitter på de lilla tvätt berget och ser hur solen sakta försvinner ner bland gran-topparna och förgar hela himelen och vattnet i en alldeles varm gul, röd, orange färg. Man sitter och bara är. Man bara är där! Kanske tar av sig kläderna och sakta går ser i vattnet och nästan ljudlöst doppar sig, simmar runt i de tysta vattnet och bara hör ens egna simtag lätt gluckande mot vattenytan.
Då! Då förfinner alla problem i hela världen, det är som om hela varlden försvinner och jag befinner mig i något helt annat! Något fantastiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
slide show
RSS 2.0