lägenhets panik.

 
Ja hej och godmorgon på er. Jag är faktiskt uppe tidigt idag! Något jag börjat med nu dom senaste dagarna... Vill egentligen sova bort hela dan om jag skulle få välja men nu har jag börjat somna atingen i soffan framför tven eller i sängen framför en film vid sju på kvällen och vaknar igen vid tolv på natten. Och då försöker jag somna om men vaknar ju då typ vid 8-9 på morgonen. Får sluta med detta...! Men ja det är väll skönt att vara uppe. Och idag är det äve väldigt fint väder ute ser jag så jag tror jag ska gå ut och ta en liten promenad. En försiktig! Är gals halt ute... 
Annars idag så ska jag åka till Hällevadsholm faktiskt. Ska för första gången detta jullov träffa lite vänner och ha en trevlig kväll. Skulle egentligen inte först men jag ångrade mig nu i sista minuten. Så jag hoppas på en trevlig kväll. 

Och vad ska jag göra annars på lovet? Skulle egentligen flytta hemmifrån var tanken under lovet. Jag har skaffat en lägenhet som skulle vara min den 1a januari. Men företaget som hyr ut lägenheterna har ju gjort bort sig rätt totalt... Dom har väntat en hel månad på att tjejen som tidigare hade lägenheten jag ska ha skulle höra av sig till dom, och hon väntade på att dom skulle ringa henne tydligen... Så JAG fick ringa till tjejen som haft lägenheten och be henne ringa till uthyrarna. Inte riktigt så de ska vara va!? Och nu hade vi hoppats på att dom hade öppet nu torsdag fredag på företaget eller iallafall nästa vecka för den enda dagen vi skulle kunnat komma in och greja var nästa onsdag. ENDA DAGEN. Iallafall när mamma skulle kunnat vara med.. För nästa söndag ska hon in på sjukhus och operera hennes ryggrad. Och kommer inte kunna röra sig nånting i princip på upp till 4 månader. Vilket innebär att hon inte ens kommer kunna komma in och kolla på hela den tiden. Och nu kommer hon inte ens få se hur den SER UT på kanske 4 månader!!! Bara pga uthyrar företaget. Fruktansvärt besviken är jag och lägenheten kommer inte bli klar på jätte länge. Vi kommer ju vara tvungna att göra allt på helgerna för på veckorna går jag ju i skolan och alla jobbar. Och det kommer inte alls bli samma sak när inte mamma kan vara med. Inte alls samma sak... Meningen var ju att jag och mamma skulle göra klart allt nu innan hon ska opereras. Vilket inte kommer kunna ske. Så jag har för tillfället väldig panik... 
Och det svåraste av allt just nu är ju just att mamma ska opereras. Hon kommer inte kunna röra sig på upp till 4 månader. Hon kommer inte ens kunna sitta i soffan eller knappt ta sig upp ur sängen själv. Hon kommer inte kunna ta på sig ett par byxor eller kunna gå normalt... Det är som att veta att ens mamma ska gå bort, man vet vilken dag och vilken tid hon ska försvinna. Som tur är så kommer hon ju inte försvinna. Hon kommer vara kvar. Men inte som sig själv, väldigt långt ifrån sig själv... 
Vill ni att jag ska skriva mer om min mammas operation? För jag skulle kunna göra det. Om jag orkar.. Jag har ju ingen aningen om hur jag kommer må, hur vår familj kommer må och hur det kommer vara. Jag vet att det kommer vara hemskt. Jag vet bara inte hur hemskt... Det gör en galen. 

Ha en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
slide show
RSS 2.0