tio timmar i bil, belönas med några underbara dagar med underbara människor!

En riktigt lång dag har de vart! Tio timmar i bil blev de först, men de var värt de!! Haft de underbart dom fem timmarna efter :) Älskar mina underbara små gosiga kusiner! Först så åt vi och sen bara vi tog de lugnt :) Sen vid sju eller nåt bestämde vi oss för att gå en promenad upp på en topp här. Var jätta skönt att vara ute efter alla timmarna i bilen! Och när vi hade kommit upp till toppen så skulle vi leta om en "skatt". Man kan hitta olika sånna platser på internet man kan gå till och hitta en "skatt". Skatten är en burk som de kan finnas saker i. Man tar en av sakerna i burken och sen lägga man i nånting man har med sig. Kul! :) En bra idé tycker jag verkligen! För framförallt för mindre barn, man går en promenad och får en belöning när man kommit fram. 
På vägen hem så diskuterade vi lite saker! Tex:
En kille ringer till 112.
Killen: Hej jag hittar inte min mobil! 
112: Men hur kan du ringa om du inte ha någon telefon då?.. 
Killen: Ja jag håller ju i den ja! Tack. 

Eller: 
En kille ringer till 112.
Killen: Hej jag måste ha hjälp för jag kan inte blåsa ut ett ljus här!! 
112: Varför kan du inte de?
Killen: Har parkerat lungan.. 

Eller:
En kille ringer till 112.
Killen: Hej det är akut!! 
112: Vad är de om? 
Killen: Jag MÅSTE ha ett jobb!! NU!! 

Haha mycket intressanta grejer tycker jag! ;) 

Nu ska jag kolla på Roy Och Rogers Mack med dom andra. Ha de så bra!! 

Bilderna är från bil-resan, på Linnea och paddan, och från promenaden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
slide show
RSS 2.0