trösten är väl att bränd-männen är snygga?

Hej på er, igen.. Nu är jag iallafall hemma! Och som sagt, de sög på mackan ikväll.. De var lite tråkigt.. Men nu är jag hemma, hos min säng ♥ Tänkte ta en dejt med den nu snarast! Ska bara borsta tänderna så ska jag krypa ner och sova hela datten och halva dagen :) Gott! De är man värld efter en vecka i skolan. 

Inte sagt så mycket om dagen kanske, har nog inte nämnt att brandlarmret gick, a de gjorde de iallafall! ;) Alla blev as rädda.. Och hasade sig upp och ur sina stolar i klassrummet.. Brandbilen kom men sen gick vi in igen. När jag gick på Backa skola var jag livrädd för brandlarmet. För där piper de så fruktansvärt högt och fort. Jag fick verkligen panik!! Klarade verkligen inte av de. Kommer till-och-med ihåg en gång som vi skulle ha gympa och min lärare då som hette Annika kom till mig och viska att de skulle vara brandövning och att de kunde infräffa när vi stod i duschan tex, så vi fick utegympa och sluta tidigare så att jag skulle slippa de. snälla Annika :) 
Men ja! De var min största rädsla typ.. På Backa var larmet så högt och fort, alla bara sprang as fort ut! Man bara tappade allt man höll i och sprang. De gjorde alla, men jag tyckte de var så sjukt jobbigt.. Och efter att brandlarmet gått så var jag livrädd att de skulle gå igen för jag ville inte uppleva de typ. Denna rädsla skapades nog när jag var cirka 6 år kanske och min familj bodde på hotell i Göteborg en eller två nätter. Och mitt i natten så gick brandlarmet. Hela familjen fick panik och mest var de nog jag. Vi försökta sanbbt få på oss lite kläder och mamma sa att hon skulle kunna hoppa ut genom fönstret om de skulle behövas. De var bara en gest som rökt på rummet men.. Jag sov med kläderna på resten av natten och höll i pappas hand. Då blev jag ju rädd för jag trodde de skulle börja brinna. Men sen på Backa var de mer själva larmet jag inte gilla. På Tanumskolan piper de ur en slags telefon som finns i varje klassrum. Inte alls högt och pipandes är inte så intensift. De låter nte lika farligt helt enkelt. 

Nej usch vad jag skrivit nu! Ska sova! Puss och kram och godnatt





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
slide show
RSS 2.0