tredje söndagen i advent




Ja de är redan tredje advent! Och idag var de lucia firande i Bullaren :) Först kröntes lucian i kyrkan och san var de viadre till Bullargården. I Bullaren är de så att dom som går i sexan på Backa skola ska vara lucia tåget :) 
Varje år är de lucia firande i Bullaregården, då är de så att direkt efter man vart i kyrkan och kollat på lucian där så åker men till Bullaregården och fikar med lussekatter och pepparkakor, de finns godispåsar att köpa och lotter :) Man sitter med familjer och vänner, massa barn som springer omkring och leker! Jag var ett av dom lekande och springande barnen jag också en gång i tiden.. Firandet som är i Bullaregården idag är gjort för barnen! Och man blir så glad när man är där och ser dom ha så kul! :) Och jag längtar tillbaka till den åldern :'( 
De är även lucia tåg i Bullaregården! Bildrna ovan är där ifrån idag :) De är de stora tåget med dom som går i sexan, och under dom står alla andra små bran som vill vara med :) Och jag har även vart med där när jag var liten, och när jag gick i sexan var jag med i de stora tåget :)

Nej nu rör sig kvällen mot sitt slut! Imorgon är de en ny dag, utan prov dess utom! :D inga mer prov alls!!!! Och tisdag till torsdag är de showbiz föreställningar :D och nästa helg fyller mamma och då ska vi sova på Älemon :D låter som en riktigt bra vecka detta!!

Sov så gott :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
slide show
RSS 2.0