finfint!

Ja fint och städat blev de på jobbet! Började smått med fönster-putsning  också :) Måste vart väääldigt längesen någon ens rörde vid dom fönstrena med någon form av putsning-medel asså! ;D haha men nu börjar dom bli fina! :)
Åt precis middag och ska nu börja med packning :) Som jag skrev i mobil-inlägget så ska jag berätta mer om vad som faktiskt kommer hända imorgon! Som hänt i typ.. 16 år eller något sånt ;D

Det är såhär att här i Bullaren så hålls de varje år en cykel-runda som kallas, Bullingrutten. Men de är mer än bara en "cykel-runda" ! de är några tusen som deltar, unga som gamla, från Bullaren och längre ifrån. Först så samlas man på morgonen på Crusaders, Crusaders är en lokal där man grejar med bilar i källaren, men på överväningen så är de en loge typ liksom. Där de hålls fester och annat.  Först står man i kö utanför Crusaders för att få komma in till frukosten som öppnar klockan tio. Innan man går in dit så får man också ett band runt handleden. De brukar vara grönt om man bara ska cykla, och rosa om man ska vara med på festan också. Vet dock inte hur de blir med det iår! Eftersom att de är nya som håller i hela balletten, men så har de varit iallafall :) När man ätit upp och känner sig redo så går man ut och hämtar sin cykel och ger sig av. Dom andra åren har de vart en runda på fyra mil. MEN iår så är banan ändrad, eftersom att de är nya som håller i de. Iår är banan bara tre mil, men de är mycket fler backar på den här banan.. Undrar hur detta skall gå! Haha ;) 
Själva cyklingen gör man i sin egen takt. Det är ingen tävling på nåt vis! Folk bara cyklar, pratar och har de skojj! De är också dom som klär ut sig, dom som byggt stora vagnar och grejer som dom cyklar med. Mycket kul att kolla på! Och antagligen mycket kul att göra! :D 
Det är också mycket stopp på vägen! De är kaffe, frukt, bara vatten, mat, och godis stopp. Sen stannar man och bada och sånt med :) 
När man väl kommit i mål så är man oftaste helt slut! Men hämtar sitt diplom och sen tar man sig där ifrån, iår ska jag cykla hem till farmor på Östad och göra mig iordning för festen på kvällen. Och festen vet jag inte mycket om, har aldrig vart där så detta är min premiär! Men de kommer nog att bli kul! :) De kommer serveras räkor där och sånt :)
Efter festen cyklar jag förmodligen hem till farmor och sover där! :) 

Nu vet ni lite/mycket om vad jag  ska göra imorgon! Om Bullingrutten! :) 

Nu ska jag packa lite :D Puss ohc kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
slide show
RSS 2.0