en av mina löjliga texter. jag kollade igenom allt jag skrivit på datorn, vill ni så FÅR ni se denna.

bild: rodeo.net
Hej. Jag antar att dom första orden i en text är dom viktigaste. Ska vara dom vackraste. Men om man inte är vacker? Om man inte är viktigt? Betyder de något då? Eller betyder de ingenting. 
kan man tänka så mycket så man dör? Är de möjligt? De är de säkert. Gör man allt på rätt sätt så ja. Men jag menar.. om man tänker så mycket, att inte EN ÄNDA tanker mer får plats. Dör man då? Eller överlever man ändå?
allting man kan tänka på är väl, livet? Är de inte så? För allting är ju livet. Allt men vet ingår i ens liv. Men om ens liv är för litet då? En hjärna, hur stor är den? Är den lika stor som rymden? Man ser bara en liten bit, men egentligen så är den så enormt stor, oändlig. Som rymden. Det kanske är så? Man kanske inte kan dö. Av tankar. Att man poff, död. Klart. Slut. 
nej. De går inte. Man kan bara dö om man dödar sig själv fysiskt. I alla fall om man är helt frisk? 
så jag antar att jag inte har någon återvändo. Jag kommer att överleva. Tack? Eller nej-tack? 

Om man lever för vardagen. Då bör man ju överleva ett helt liv. Om man lever de på rätt sätt, om man startar ett sevnsson-liv, väcker barnen, går till jobbet, jobbar, äter, jobbar, hämtar barnen, åker hem, lagar middag, städar, lägger barnen, går och lägger sig, somnar. 
Om man lever för de, så överlever man. Lever man för något annat, så får man.  De är fritt? 
men man kan aldrig! Gå tillbaka. I alla fall inte så långt så man inte kan förändra sin kropp och hur man är. Man kan inte gå tillbaka till tiden innan man slutade växa, om man är 40 år. 
om man lever för den åldern man är i, så överlever man. Lever man för någon annan ålder, så får man.

Man får om man vill, och om man kan. Det.

Kommentarer
Postat av: anna

du är så duktig på att skriva hjärtat. fortsätt med det! <3

2011-08-12 @ 00:24:34
URL: http://schewenius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
slide show
RSS 2.0